Niedziela, 26 lutego 2017, 57 dzień roku. Imieniny Bogumiła, Eweliny, Mirosława . 117 dni do końca roku szkolnego.

Nasze projekty

Film promocyjny

Aktualności

Zapraszamy na ITB do Berlina
02.02.2017
W dniach 8 -12 marca 2017 roku odbędą się w Berlinie Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB. Jest to jedna z największych imprez tego typu w Europie, będąca doskonałą okazją do poznania nowych trendów. Na ITB Berlin spotkamy ponad 10 tys. wystawców, którzy prezentują wszystkie grupy zawodowe związane z ogólnie pojętą turystyką i podróżami. W targach biorą udział, między innymi: międzynarodowe związki turystyczne, krajowe i regionalne organizacje turystyczne, biura podróży, inni organizatorzy turystyki, firmy zajmujące się przewozami turystycznymi, firmy hotelarskie, firmy ubezpieczeniowe, wydawnictwa, firmy zajmujące się informacją turystyczną, i wiele innych. Kombinacja fachowej ekspozycji i targów przyciąga, co rocznie tysiące gości, wystawców, media i NAS.
Jedziemy 11 marca
Szczegóły imprezy u Pani Katarzyny Łopuskiej i Sylwii Marciniak
Serdecznie zapraszamy!

POLONEZ MATURZYSTÓW”
02.02.2017
We wtorek 31 stycznia na sto dni przed maturą blisko 900 zabrzańskich\ maturzystów zatańczyło poloneza na Placu Warszawskim. Była to jubileuszowa, 10. edycja tego tradycyjnego tańca w Zabrzu. ZS 17 reprezentowali uczniowie klasy VI a kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa, IV b kształcący się w zawodzie technik eksploatacji portów i terminali oraz VI c kształcący się w zawodzie technik obsługi turystycznej.

SZAŁOWA STUDNIÓWKA ZS 17
17.01.2017
W sobotę, 14 stycznia młodzież naszej szkoły bawiła się w Białym Domu w Paniówkach.

Podczas części oficjalnej uczniowie złożyli podziękowania dyrekcji, nauczycielom i wychowawcom. Nie zabrakło też ciepłych słów oraz życzeń wspaniałej zabawy i powodzenia na egzaminach maturalnych od dyrekcji szkoły. Na parkiecie królowały piękne, eleganckie sukienki w wielu kolorach. Przeważały jednak kolory czarny i czerwony. Panowie wystąpili głównie w tradycyjnych garniturach ze stylowymi dodatkami. Młodzież świetnie się bawiła na parkiecie przy szerokim repertuarze, od muzyki tanecznej, przez hity disco polo, aż po znane utwory popowe i rockowe. Życzymy wszystkim takich not na egzaminie maturalnym jak zabawy na studniówce.

EGZAMIN ZAWODOWY”
13.01.2017
Informujmy wszystkich zdających egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie w sesji styczeń - luty 2017r., że wyniki egzaminu Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Jaworznie ogłosi 31 marca 2017 r.

ZMIANA TERMINU WYLOTU DO LONDYNU”
10.01.2017
W związku z ogromnym zainteresowaniem wycieczką lotniczą do Londynu uległ zmianie termin wylotu z 6 lutego na 28 marca.

Informujemy, że nabór już zakończono.

OSTATNIE POŻEGNANIE”
07.01.2017
Z ogromną przykrością informujemy, że zmarła Joanna Gutowska, niegdyś nauczycielka języka angielskiego w Zespole Szkół Nr 17.
Ostatnie pożegnanie odbędzie się w kościele św. Józefa w poniedziałek, 9 stycznia 2017, o godzinie 10.00.

NOWY PLAN LEKCJI”
16.12.2016
Informujemy, że z dniem 19.12.2016 plan lekcji uległ zmianie.

LECIMY DO LONDYNU”
12.12.2016
6 lutego lecimy do Londynu.
Serdecznie zapraszamy!
Szczegóły u Pani Marciniak

KONKURS”
10.12.2016
9 grudnia 2016r. w ZS nr3 im. W. Pileckiego w Zabrzu odbył się konkurs wiedzy o literaturze młodzieżowej, w którym wzięły udział uczennice naszej szkoły. Justyna Konopka i Aleksandra Szmejchel wykazały się biegłą znajomością współczesnej literatury dla młodzieży. Obie uczennice przeszły do drugiej rundy, a Justyna zakwalifikowała się do trzeciego etapu konkursu.
Dziewczynom gratulujemy uzyskania wysokich not i czekamy na kolejne sukcesy

RELACJA Z PRAGI”
10.12.2016
8 grudnia byliśmy na wycieczce. Celem naszego wyjazdu była wyjątkowa europejska stolica PRAHA, określana jako złota i magiczna, położona niczym Rzym, na kilku wzgórzach nad brzegiem rzeki Wełtawy, słynąca z tradycji oraz przepięknej architektury, zachwycająca swoim urokiem turystów i mieszkańców. Odwiedziliśmy ogrody na wałach, czyli miejsca ze świetnym widokiem na panoramę miasta, Praski Zamek na Hradczanach, który jest obecnie siedzibą prezydenta Czech, katedrę św. Wita Następnie udaliśmy się Malej Stranynajsłynniejszego mostu w Pradze – mostu Karola. Następnie dotarliśmy do najstarszej w Europie synagogi i Starego Rynku, przepełnionego mieszkańcami i turystami rozkoszujących się atmosferą bożonarodzeniową. Zobaczyliśmy Praski Zegar Astronomiczny (Orloj) z ruchomymi figurkami 12 apostołów. Mieliśmy też okazję spacerować najbardziej ekskluzywną w Pradze ulicą Paryską. Znajduje się tam mnóstwo firmowych salonów, wielkich nazwisk sprzedających modę z najwyższej półki, takich jak Fendi, Louis Vuitton, Burberry, Prada, Hugo Boss itd. W trakcie wycieczki przewodnik opowiadał nam ciekawe historie i legendy związane z miastem. Pokazał nam także kontrowersyjne rzeźby czeskiego artysty Davida Cernego.

KONKURS „WYSOKIE LOTY”
03.12.2016
Serdecznie zapraszamywszystkich uczniów naszej szkoły a szczególnie kształcących się w zawodzie technik eksploatacji portów i terminali do udziału w konkursie branżowym „Wysokie loty”.
Konkurs obejmuje wiedzę z zakresu obsługi pasażerów na lotnisku. Pomocne materiały można znaleźć na:http://www.ulc.gov.pl, stronach internetowych lotnisk i linii lotniczych.

Zgłoszenia przyjmują do dnia 10 lutego 2017 i informacji udzielają organizatorzy konkursu: Pani Sonia Dudkiewicz i Pani Sylwia Marciniak

REFORMA OŚWIATY
02.12.2016
W związku z licznymi pytaniami, które dotyczą reformy edukacji kierowanymi do Kuratorium Oświaty w Katowicach przez rodziców i nauczycieli szkół zamieszczamy zakładki umożliwiające przekierowanie zainteresowanych na strony gdzie będą mieli możliwość zapoznania się z podstawowymi informacjami na temat przeprowadzanej reformy oświatowej:
  1. stronę internetową Ministerstwa Edukacji Narodowej http://reformaedukacji.men.gov.pl
  2. stronę internetową Kuratorium Oświaty w Katowicach http://www.kuratorium.katowice.pl/index.php?page=NewsPage&menuItemId=1014
  3. na stronę internetową Kuratorium Oświaty w Katowicach – broszura "Dobra szkoła" http://www.kuratorium.katowice.pl/userfiles/broszura-dobra-szkola-reforma%20edukacji.pdf

WYCIECZKA BRANŻOWA - KATOWICE AIRPORT
01.12.2016
Uczniowie klasy I B kształcący się w zawodzie technik eksploatacji portów i terminali oraz zainteresowani zawodem uczniowie z Gimnazjum nr 16 w Zabrzu wzięli udział w wycieczce branżowej do Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach celem zapoznania się z infrastrukturą lotniskową. Uczniowie otrzymali również informacje nt. niezbędnych kwalifikacji do pracy w tym miejscu. Obecnie lotnisko w Pyrzowicach jest jednym z kluczowych elementów infrastruktury komunikacyjnej regionu, obsługuje mieszkańców Śląska oraz ościennych województw. Port posiada trzy terminale pasażerskie oraz niedawno oddany nowoczesny terminal cargo. Lotnictwo jest najbardziej rozwijającą się branżą, a co za tym idzie, wykazuje bardzo duże zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników.

Serdecznie zapraszamy uczniów zainteresowanych zawodem.
Prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny ze szkołą.
Chętnie zorganizujemy kolejne wyjazdy lub wyjścia branżowe